måndag 2 februari 2015

Armband

Under en längre tid har jag tillverkat armband utav sönderklippta dragkedjor. Många har tyckt om dem. Själv har jag svårt att vara nöjd. Osäkerhet om de verkligen är fina. Missnöjd med att inte hitta länkar och lås i rätt färg. Osäkerhet om länkarna och låsen jag hittat verkligen håller. Men efter andras försäkran att dom är OK har jag färdigställt ett antal och är på väg med flera. Här kommer i alla fall några.
Till en början behövs ett gäng renklippta kedjor. 















          
Mitt bland mina arbeten finns alltid Singha.




 
  
Här har jag hittat en fin elsladd (från en julbelysning) som passar bra till den röda dragkedjan.

 Så småningom blir det här ett hänge till ett halsband. Skulle vilja sätta dit nån pärla på något sätt.
 

 Två som faktiskt är färdiga. Det vänstra med dragkedja och en svart elsladd. Det högra med två olika dragkedjor.














Mitt eget armband. I det har jag satt 14 små röda pärlor. Från början hade jag klätt baksidan med ett rött tygband. Men det blev ganska snart fult och trasigt eftersom jag aldrig tar av armbandet. Pärlorna tycker jag blev bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar