söndag 1 januari 2012

Nytt år. Nya utmaningar.

Jag börjar året med mitt löv som skall vara med på  Liljevalchs konsthall i Stockholm. Där kommer att anordnas en jubileumsutställning sommaren 2012 med anledning av att Föreningen Hemslöjden fyller 100 år. 2000 trästommar har delats ut till olika konsthantverkare som ska dekorera löven. Löven ska sedan monteras på träd och ställas ut. Där  kommer jag att ha ett löv med.
Jag vet hur jag vill att det skall vara. Men är osäker på om det skall hålla. Men jag visar några bilder på hur jag tänker.
Så här alla löv ut när man hämtar dom.

Min tanke är att fylla hålet med flygande tranor. Det är dom jag är osäker på om de håller.


Tranorna har jag vikt av ett fint metallikliknande omslagspapper.

Nån ting i den här stilen.

Nu är dom provisoriskt monterade, men kom på att jag nog måste ha en kraftigare nylontråd för att minska risken för att dom lossnar. Dessutom saknas 2 röda tranor. Jag har en bestämd åsikt om hur dom ska se ut. Men har inget papper ännu. Skall leta runt bland smyckesaffärer och hoppas jag hittar nåt passande bland deras omslagspapper. Det behövs ju bara  2 kvadrater på 7 till 11 cm. Stommen skall sedan kläs med passande material. Kommer bilder senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar