söndag 1 januari 2012

Mera förberedelser

En annan sak jag förbereder.
På bilderna så här kan det se ut som att det är ett helgerån men jag försäkrar att ingen går att hänga på någon vägg. Utom möjligen ett utedass långt ute i en skog. Revorna syns inte här.
Trots att jag inte är någon tavelmålare finns det en dragning i mig att göra saker att sätta på väggar. Under hösten har jag på Kupan köpt billiga tavlor som inte varit säljbara. Antingen för att de var trasiga eller att dom inte sålts trots att de varit till försäljning under lång tid. Ordinarie priser där är ju försumbara, om man hittar något man vill ha. Några tavlor har revor, som jag tejpat med både kirurgtape och maskeringstape på baksidan.Hoppas att det håller. Vet inte hur hållbart det är men jag är ju ingen Rembrandt, så det behöver ju inte hålla ihop flera hundra år direkt. Men man vet ju förstås inte. Kanske nån i framtiden gör en förmögenhet på mina verk ;-). Nu är dom i alla fall vitmålade. Vad som sedan skall ske vet man inget om. Jag har lite funderingar, och om det händer nåt får ni se.
Diskbänk och bord belamrade. Färgen jag använt är överbliven takfärg från det att mina snälla svärsöner renoverade lägenheten 



Så är det nu. 7 stycken vita tavlor. Kanske skall måla ett rött och ett svart streck och så är det klart.

2 kommentarer:

  1. Det låter som väldigt kloka och bra nyårslöften du skrivit om hos mig, tycker jag! Lycka till!
    Själv har jag lite svårt för listor och så, så jag försöker förlita mig på mitt samvete istället för att pricka av på en lista.

    SvaraRadera
  2. Det här var ju hemskt smart! Så ska jag också göra!

    Hittade hit via ovanstående blogg: vilka fiffiga och fina saker du gör! t-shirt-kassarna är ju jätteläckra!
    tack för titten!

    Linda (duger.se)

    SvaraRadera