måndag 31 oktober 2011

TinTin-skor klara.

En dam kom med ett par plasttofflor och ett TinTin-häfte. Där finns en historia. Tofflorna har tillhört någons älskade pappa. Någon älskar också TinTin och fyller jämnt snart. vilket innebar att hon tyckte det var en bra kombination. Roligt för mig. Problem för mig: Lim som fäster på plast? Tog Mod Podge och det verkar fungera. Det blir ju inte heller slitage så pappret håller ju ihop det hela. Problem 2: Detta TinTin-häfte är ett eftersökt samlarobjekt. Jag vill INTE klippa sönder. Bra förslag från granne: kopiera och skriv ut. Gick bra. Sprayade med Fixativ så att färgen inte skulle blöda. Skönt. Jag kan återlämna häftet i oskadat skick. Lite hop-plattat bara.
Färdigklistrat och klart för att spraya med klarlack.
Min hemmagjorda spraybox. Som också används som torkrum för kaffefilterrosorna. Säkert inte helt bra men det är inte skönt att vistas på balkongen så här års.
Klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar