söndag 14 augusti 2011

För några dagar sedan var jag med en väninna i Falun. Ärendet var att på Falu museum se på en utställning av silversmeden Karin Ferner. Mycket inspirerande och sevärd. Samtidigt tog vi en hastig tur till gruvan. Alldeles nära finns en liten fin affär med bland annat vackra stenar. Vi köpte var sin överraskningspåse till varandra. I min påse fanns de små stenarna och hajtanden. Därutöver hittade jag en söt skinnpung i ett utförande jag inte sett tidigare. Så den köpte jag bland annat för att kunna lista ut hur den är gjord.
Ungefär så här blev det när jag ritat av den.
Och resultatet blev väl inte så fel.
Sån som jag är kan jag inte nöja mig med att göra en av varje sak.

3 kommentarer:

  1. Åh, vad fina! Du är så bra. Kram

    SvaraRadera
  2. För att få en blogglista så går du in på design och sen väljer blogglista i högra kolumnen och där kan du lägga in de webbsidor du följer, du får liksom skriva in adressen. Lycka till.
    funkar det inte kan jag komma och hjälpa dig. Kram

    SvaraRadera
  3. Näääääää! Jag klarar det inte. Du får komma hit och hjälpa mig med listan.

    SvaraRadera