lördag 23 juli 2011

Pimpade anteckningsböcker

Barnbarnet Xia frågade om jag ville dekorera några anteckningsböcker hon tänker ge till en kompis. Och det gör jag ju gärna. Egentligen tycker jag det är svårt att göra saker på beställning. Kravet blir större på att det ska bli bra. Lättare om de ser en sak jag gjort och köper den. Då får dom liksom "skylla sig själva". Har dom beställt och sedan inte riktigt gillar resultatet är det svårt för beställaren att säga nej.
Hon ville ha två, men för säkerhets skull gjorde jag tre, så hon skulle ha lite valmöjlighet. Hon tog alla tre.



Bok med metallutsida. Tittar man noga ser man att där finns fjärilar i relief. Bak och insida ser ointressanta ut så dom finns inte med.

En del underarbete som inte syns så värst. Tapetserat med Shakespeares samlade verk på engelska. Målat lite vitt på det. Limmat på fina fjärilar från en servett. Och fyllt på med färg. Blev lite olika på fram-bak och insidor.




Nästa bok kläddes med akvarellpapper. En fin spets som ram. Första bilden är baksidan men datorn gör inte alltid som jag tänkt mig.
 

Framsidans dekoration. Embossat med silver. Stämplarna från Skapa Hobby i Stockholm. 
 Bilderna har inte hamnat som jag vill. Men nu ger jag upp, det får vara så här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar